kondzior11 - 2011-05-02 08:21:35

Zasady strzelanek
ASG jest formą sportu, raczej zespołowego. Wymaga dobrej sprawności fizycznej, ze względu na teren, gdzie odbywają się gry („strzelanki”), istnieje możliwość zaliczenia różnych kontuzji, dlatego na grę przygotuj odpowiednie ubranie i buty.

Zasada nadrzędna - najpierw bezpieczeństwo!
Pamiętaj, szybko latające kulki są niebezpieczne, zanim strzelisz, miej pewność, że nie zrobisz krzywdy swojemu koledze czy koleżance. ASG to tylko zabawa, nie zapominaj o tym.

NIGDY NIE ZDEJMUJ OCHRONY OCZU NA TERENIE GRY – DOTYCZY WSZYSTKICH NA TERENIE  GRY.

Żadna osoba organizująca gry - strzelanki nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty materialne lub zdrowotne uczestników  i osób towarzyszących.
Osoby towarzyszące nieletnim graczom nie mogą być pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających.

Bezpieczeństwo - Zasady

Strój do gry
Pamiętaj, że strzelanki odbywają się w lesie, w opuszczonych obiektach wojskowych, magazynach, ruinach itp. Teren wymaga mocnych butów „za kostkę” typu pionierki, trekking, (uniknięcie skręcenia kostki), o mocnej podeszwie.
Spodnie i bluza powinny być odporne na rozdarcia, ale przewiewne. Należy się liczyć z mocnym ubrudzeniem. Bardzo przydatne mogą być nakolanniki i grube lub zbrojone rękawiczki.
Nakrycie głowy – czapki lub kapelusze, kopia kevlarowego hełmu nie jest przesadą.
CZERWONA SZMATKA – każdy uczestnik gry musi mieć czerwoną szmatkę, którą sygnalizuje trafienie.
Najważniejsze – okulary, gogle, szyba do hełmu itp. ochrona oczu, wytrzymująca uderzenie kulki o wadze 0,2g lecącej z prędkością 450fps z odległości < 0,5m.
Maska na twarz chroniąca zęby jest również bardzo pożądaną rzeczą.
Jeśli nie jesteś pewien czy twoja ochrona oczu się nadaje, poproś przed grą o sprawdzenie.
Możesz też zostać poproszony o sprawdzenie swojej ochrony oczu przez innych graczy lub organizatora strzelanki. Jeśli odmówisz, lub jeśli ochrona oczu okaże się za słaba, (zostanie uszkodzona przez kulki), nie możesz brać udziału w grze.
Uprzedzam, że gogle narciarskie niestety sa za słabe, nie możesz na nie liczyć.
Nigdy nie strzelaj, nie reguluj repliki poza terenem gry, lub w obecności osób bez osłony oczu.




”Broń” czyli repliki i amunicja
Gramy replikami o mocy do 350FPS (+- 15fps)  z wyjątkiem snajperów

Z repliki o mocy powyżej 300 fps nie wolno strzelać w budynkach.

Maksymalna moc repliki podczas gry to 450 fps dla snajpera – dozwolony ogień TYLKO pojedynczy

Wszystkie prędkości dotyczą pomiarów na kulkach 0,2 grama.

Nie wolno korzystać z kulek metalowych, metalizowanych oraz o wadze powyżej 0,36 grama, oraz kulek BBB Max 0.27g firmy Bioval.


Gra - Zasady
Osoba trafiona wraca na respa.
Nie przyznawanie się do trafień jest nieuczciwe, psuje innym grę dlatego może być karane upomnieniami lub w przypadku wyjątkowego „terminatorstwa” usunięciem z gry i forum.
Spory dotyczące terminowania należy załatwiać od razu na miejscu. Załóż czerwoną szmatkę i idź do gracza którego uważasz za trafionego – wyjaśnij mętną sytuację.
W wyjątkowych okolicznościach dopuszcza się próbę trafienia.

Liczą się wyłącznie trafienia bezpośrednie, rykoszety są bez znaczenia

Nie każda kulka trafia, choć tak się nam zdawało, nie rób afer, gdy nie masz pewności

Trafienie w broń wyłącza broń z walki. Należy krzyknąć „BROŃ!” i możesz sięgnąć po drugą (np pistolet jeśli masz), lub udać się na respa, skąd wracasz do gry z już działającą bronią.

Osoby, które się „pozabijały” mają prawo poznać swoje nicki.

Na dystansach bliskich nie strzelamy, wystarczy zasygnalizować trafienie, mówiąc graczowi:  "Dostałeś". W miarę możliwości, należy strzelać w tułów, unikać strzałów w głowę.


Niszczenie obiektów w których się bawimy, śmiecenie,  (strzelanie do szyb, butelek itp.) jest całkowicie zakazane.

Jeśli na terenie gry pojawią się „cywile”, należy zatrzymać grę, może i powinien to zrobić każdy, wówczas gra jest „zamrożona” – żadnych zmian pozycji innych kombinacji, aż do ponownego startu

Gramy z osobami, które mogą się bronić tak jak my, dlatego strzelanie do zwierząt, które pojawią się na terenie gry (psy, koty, ptaki, wiewiórki itp.),  jest zakazane i skutkuje natychmiastowym banem na forum i wyłączeniem z gry.


Walka na bliskich dystansach i w budynkach


Nie strzelaj z broni powyżej 300fps w budynkach, używaj ognia pojedynczego.


Zasady dotyczące trafionych graczy

Jeśli gracz został trafiony:
Krzyczy „dostałem!”.
Wyciąga czerwony materiał i umieszcza go w widocznym miejscu.
Odchodzi na respawn nie przeszkadzając w grze innym, najprostszą drogą.
Nie wolno wędrować, ani „zwiedzać” pozycji wroga.
„Trup” nie rozmawia z „żywymi” graczami dopóki nie dotrze na respa.


Podsumowanie

ASG jest grą i mimo wielkich emocji nie zapominajmy o tym.
Uczciwość wobec graczy,
Przestrzeganie zasad dotyczących bezpieczeństwa
Myślenie przed strzałem
Te kilka zasad zapewnią wiele ciekawych i udanych rozgrywek

www.polskipopserver.pun.pl www.csjackass.pun.pl www.cs4you.pun.pl www.shippuudenonline.pun.pl www.wena.pun.pl